Week 117(juli 2021)

Met het lijste van Register Holland, werken we de puntjes af om de keuring rond te krijgen. De draaiende delen van de hoofdmotor worden voor de veiligheid afgeschermd. De lenspomp van de machinekamer (waar in het lekwater misschien olie en vet terecht kan komen) mag je niet achteloos aan kunnen zetten. We lossen het op met een sleutelkastje. Heel bewust moet je nu gaan pompen. De uitlaat wordt geïsoleerd en bij brand kunnen we de dieseltanks nu aan dek afsluiten. De accupolen zijn nu beschermd en bij de ingang van de twee motorruimten staat dat je niet mag roken en gehoorbescherming moet dragen.

We werken verder aan het middenschip en door de komst van Kees zit een deel van het voorschip netjes in de verf. Na een hete dag gaan we regelmatig zwemmen en soms met het kleine bootje erop uit. 

  

Week 112(juni 2021)

Deze maand staat in het teken van de keuring. Elk nieuw schip langer dan 25 meter moet een Europese keuring ondergaan: het heet CvO (Certificaat van Onderzoek). We bereiden het electrisch systeem voor, de reddingsmiddelen en brandblusmiddelen. Er wordt een technische proefvaart gemaakt met de inspecteur. Van varende snelheid van 14 km/uur maken we een noodstop. Binnen de scheepslengte liggen we stil! Ook wordt een geluidsmeting in de stuurhut gedaan. We voldoen ruischoots aan de gestelde eisen.

  

Copyright © 2019. Boreas.